بیت کوین چیست؟

بیت کوین چیست

 

امروزه صحبت های زیادی درباره بیت کوین می شنویم، و بیشتر مردم ارزهای دیجیتال را با نام بیت کوین می شناسند، اما هنوز هم برای بسیاری از افراد این ارز، شبیه یک معما باقی مانده است.

بیت کوین اولین و معروف ترین ارز دیجیتال دنیا می باشد. در واقع بیت کوین خطوطی از رمزهای رایانه ای می باشد، که ارزش پولی دارد.

سازنده ی آن شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو است، که در سال ۲۰۰۹ اولین بلوک زنجیره که به بلوک آفرینش شهرت دارد را استخراج نمود.

واحد شمارش بیت کوین ساتوشی می باشد، که از نام سازنده اش گرفته شده است. هر بیت کوین را می توان به ۱۰۰ میلیون واحد تقسیم کرد که هر یکی از آن­ها یک ساتوشی می باشد، که برابر با ۰.۰۰۰۰۰۰۰۱ بیت کوین است.

بیت کوین چگونه ساخته می شود؟

بیت کوین از طریق فرایندی به نام استخراج بدست می آید. طی این فرایند ماینرها با انجام محاسبات خاص ریاضی از بلاک چین، بیت کوین استخراج می کنند و به عنوان پاداش مقداری  بیت کوین دریافت می کنند.

مقدار بیت کوین محدود است و تنها ۲۱ میلیون از آن ساخته خواهد شد، و پیش بینی شده است این استخراج تا سال ۲۱۴۰ ادامه خواهد داشت.

مزیت­های بیت کوین

بیت کوین یک برنامه­ ی کاربردی خاص از فناوری بلاک چین می باشد، که در واقع با هدف ایجاد یک سیستم پرداخت جهانی همتا به همتا و غیر متمرکز ایجاد شده است.

هیچ گونه نظارتی بر روی بیت کوین وجود ندارد. در واقع هیچ ارگان یا نهادی امکان کنترل آن را ندارد و بر بستر شبکه ای کاملا آزاد است.

از دیگر مزیت های بیت کوین، می توان به امکان ذخیره سازی این ارز بر روی یک سخت افزار اشاره کرد، که به آن ذخیره سازی سرد گفته می شود.

چگونه بیت کوین بخریم؟

برای خرید بیت کوین می توان از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی استفاده نمود.

این صرافی ها با دریافت ریال یا دلار ارز دیجیتال در اختیار شما قرار می دهند، و شما به راحتی می توانید با استفاده از کیف پول ارز دیجیتالی که در اختیار شما گذاشته اند، از ارزهای خود نگهداری نمایید.

چرا باید از بیت کوین استفاده نماییم؟

دلایل زیادی برای استفاده از بیت کوین وجود دارد، و مهم‌ترین آن­ها عبارتند از اینکه این ارز ۶۰ درصد از حجم بازار را به خود اختصاص داده است،و عملکرد و بازدهی فوق‌العاده‌ای را نسبت به سایر ارز دیجیتال تجربه کرده و یک واحد پول جهانی است، که از طریق آن می‌توانید بدون نگرانی، بیت کوین را به هر نقطه از دنیا، آن هم تنها در کمتر از چند دقیقه ارسال کنید. و دیگر نیاز به صبر کردن چند روز و طی کردن روال قانونی تراکنش‌ها نیز نخواهید داشت. ایمنی استفاده از این ارز مجازی بسیار بالاست و دیگر نیاز نیست نگران این باشید که، پولتان مورد سرقت و دزدی افراد قرار بگیرد.

اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظراات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها